

LUKKET FOR TILMELDING
Hvor mange numser kan der sidde på en kirkebænk? Hvilke geometriske former og figurer kan I finde i kirken og på kirkegården? Og hvordan ser omkredsen på døbefonten ud? Hvad betyder kirkens symbolbilleder? Og kan det passe, at der er et skib inde i kirken? I dette lille matematikprojekt skal I på symboljagt, tælle lysekroner, pusle jeres egen vinduesmosaik, føre simpel navnestatistik, tegne altertavlen og skrive årstal. Det er matematiklærerne Lars Kierulf Larsen og Erla Ingvarsdottir fra Haahrs Skole i Svendborg, der har udarbejdet dette tværfaglige forløb til 1. – 2. klasse, som handler om at bringe matematikken i spil i kirken og i dens omgivelser. I forbindelse med besøget i jeres lokale kirke lærer eleverne også om kirkens opbygning, og hvor de forskellige kirkelige funktioner udføres. Læreren kontakter selv kirkens personale for aftale om besøg i kirken.INFO
Fag: Matematik og kristendomskundskab
Klassetrin: 1. – 2.
Periode: Hele året
Omfang: 4 lektioner inkl. kirkebesøg
Tilmelding: Løbende
Tilmeldte lærere modtager:
INFO
Fag: Matematik og kristendomskundskab
Klassetrin: 1. – 2.
Periode: Hele året
Omfang: 4 lektioner inkl. kirkebesøg
Tilmelding: Løbende
Tilmeldte lærere modtager:
- Lærervejledning som pdf med kopisider til eleverne
LUKKET FOR TILMELDING
Hvor mange numser kan der sidde på en kirkebænk? Hvilke geometriske former og figurer kan I finde i kirken og på kirkegården? Og hvordan ser omkredsen på døbefonten ud? Hvad betyder kirkens symbolbilleder? Og kan det passe, at der er et skib inde i kirken? I dette lille matematikprojekt skal I på symboljagt, tælle lysekroner, pusle jeres egen vinduesmosaik, føre simpel navnestatistik, tegne altertavlen og skrive årstal. Det er matematiklærerne Lars Kierulf Larsen og Erla Ingvarsdottir fra Haahrs Skole i Svendborg, der har udarbejdet dette tværfaglige forløb til 1. – 2. klasse, som handler om at bringe matematikken i spil i kirken og i dens omgivelser. I forbindelse med besøget i jeres lokale kirke lærer eleverne også om kirkens opbygning, og hvor de forskellige kirkelige funktioner udføres. Læreren kontakter selv kirkens personale for aftale om besøg i kirken.Beskrivelse
LUKKET FOR TILMELDING
Hvor mange numser kan der sidde på en kirkebænk? Hvilke geometriske former og figurer kan I finde i kirken og på kirkegården? Og hvordan ser omkredsen på døbefonten ud? Hvad betyder kirkens symbolbilleder? Og kan det passe, at der er et skib inde i kirken?
I dette lille matematikprojekt skal I på symboljagt, tælle lysekroner, pusle jeres egen vinduesmosaik, føre simpel navnestatistik, tegne altertavlen og skrive årstal.
Det er matematiklærerne Lars Kierulf Larsen og Erla Ingvarsdottir fra Haahrs Skole i Svendborg, der har udarbejdet dette tværfaglige forløb til 1. – 2. klasse, som handler om at bringe matematikken i spil i kirken og i dens omgivelser.
I forbindelse med besøget i jeres lokale kirke lærer eleverne også om kirkens opbygning, og hvor de forskellige kirkelige funktioner udføres.
Læreren kontakter selv kirkens personale for aftale om besøg i kirken.